4 stycznia 2014

Wiklina Papierowa: Splatanie rurek + porady

 Witajcie. Pewnie widzieliście wiele rzeczy zrobionych z wikliny papierowej i jesteście ciekawi jak ją zrobić?
Pokaże wam sposób na łatwe kręcenie rurek :)

Co będzie nam potrzebne  ?
  • gazeta - jest ona podstawowym materiałem naszej wikliny
  • coś do zakręcania rurek, drut ( taki od robienia na drutach ) lub wykałaczka od szaszłyków ( najlepiej oszlifowana ) Ja używam druta
  • klej 
  • nożyczki 


 Bierzemy kawałek gazety. Może być ona pojedyncza lub podwójna.

 Z jednej strony powinno wyjść nam 5 pasków.

 Bierzemy kawałek gazety  ( tutaj pojedynczy ) i przykładamy drut na róg gazety.
Ustawmy prawidłowy kąt, jeśli nie ustawimy rurka wyjdzie krótka :(

Tak wygląda prawidłowy kąt :)

 Zaginamy róg naszej gazety pod drucik (lub wykałaczkę )

Zakręcamy rurkę ;)

Kręcimy nadal ...

Nie zapomnijcie o wyciąganiu druta. Jeśli utknie w rurce musicie ją robić od początku.

Zaklejamy róg, aby rureczka nam się nie rozleciała.

Tak wygląda skończona rurka.


BIAŁA RURKA

Pewnie jesteście ciekawi, jak zrobić rurkę, aby była cała biała. Pokażę wam :)
Bierzemy kawałek gazety z białym marginesem ( to jest ważne ! ) 


Biały kolor musi trafić na dół ( pokazane na zdjęciu )

 Następnie przykładamy drut i robimy rurkę.

Zaklejamy koniec. Wyszła nam całkowicie biała rurka. Żadna filozofia :D


RURKA DŁUGA

Tak wyglądają rurki zrobione wcześniej . 


Natomiast jeśli chcemy długą rurkę, która powoduje, że nasza praca w pleceniu leci szybciej. Jest o wiele dłuższa i nie musimy co chwila wkładać nowej rurki.

Bierzemy podwójny kawałek ( pokazane na zdjeciu )
 Zaplatamy ją normalnie jak pozostałe. Ale jest jeden mały minus. Musimy ciągle wyciągać drut, aby nie utknął !!!

 Wyciąganie druta.

Dwie rurki. Możemy je ze sobą połączyć, wkładając jedną w drugą.


Złączone rurki :)

I tak wyglądają nasze zrobione rurki.

OPIS RZECZY DO WYPLATANIA

Warto przeczytać !! Najważniejsze pytania :)
  • Gazeta Jaką gazetę wybrać ?
    Ja używam normalnej dziennej gazety np. Dziennik Łódzki, Przegląd Sportowy :)
    Bardzo dobrze nadaje się stara książka telefoniczna. Warto jednak uważać na gazety śliskie. Zdecydowanie ich nie polecam. Dlaczego  ? Po prostu źle się nimi wyplata . Ale jeśli nie macie pod ręką innej to nie ma problemu. Jednak taka gazeta bardzo trudno się później maluje.
    Moja rada. Nie oddawajcie gazet na makulaturę, zatrzymajcie ją a na pewno się przyda. 
  • Druty, wykałaczka
    Które lepsze ?
    Ja zdecydowanie polecam druty. Takie od robótek ręcznych. Są dostępne w różnych rozmiarach .
    Więc jeśli chcecie rurki grubsze to druty ponad 4 mm .
    Jeśli chcecie chudziutkie rurki to poniżej 3,5 mm ( ja posiadam taki rozmiar )
    Dlaczego nie wykałaczka ?
    Używałam wykałaczki , jednak nie przypadła mi ona do gustu . Niektóre są nieoszlifowane i strasznie gazeta nie chce z nich schodzić. Niektóre są za krótkie co powoduje, że musimy ją cały czas wyciągać. A to jest na prawdę męczące .
    Więc jeśli zastanawiacie się na dłuższym wyplataniu radze zainwestować w druty aluminiowe bądź metalowe.  Łatwo z nich schodzi gazeta, ponieważ są śliskie. 
  • Klej 
    Jaki ? Czy jakiś jest specjalny ?
    Nie , nie i nie :D Jest to zwykły klej biurowy/ szkolny . Który zakupicie za ok. 1 zł ( taki większy ).
    Jednak warto kupić klej WIKOL . Będzie on bardzo dobry do zakańczania wyrobów z wikliny. Przyda się. Małą tubkę dostaniecie za ok. 2, 5 zł .

    To by było na tyle. Jeśli macie jakieś pytania dotyczące wikliny piszcie :)

    Buziaki ;*

10 komentarzy:

  1. Dzięki za kursik! Mam zamiar w tym roku zacząć uczyć się wyplatania wikliny papierowej, więc wszelkie wskazówki mi się przydadzą :)
    Dzięki za dodanie się do obserwatorów na moim blogu, chętnie bym się odwdzięczyła, ale Ty masz listę prywatną, do której trzeba się dodać ręcznie (lista czytelnicza obejmuje tylko 300 blogów, a tą liczbę dawno już przekroczyłam - gdybyś miała listę obserwatorów publiczną - nie byłoby problemu). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosze bardzo. Z wikliny wyplata sie bardzo latwo.. W nastepnych tutorialach pokaze wiecej :) Juz zmienilam obserwatorow :) Pozdrawiam :*

      Usuń
  2. Świetny tutorial! Może nawet się skuszę i spróbuję sił w wyplataniu.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej polecam. Na pewno nie bedziesz zalowac
      :)

      Usuń
  3. Fajny kursik a właśnie miałam czegoś takiego szukać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) swietnie , zycze powodzenia w wyplataniu. Z wikliny mozna robic cuda :)

      Usuń
  4. Świetny kurs wyplatania rurek:) Mam pytanie ile centymetrowy powinien być pasek papieru żeby wyszła idealna wiklina?

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny kurs wyplatania rurek:) Mam pytanie ile centymetrowy powinien być pasek papieru żeby wyszła idealna wiklina?

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko rozumiem oprócz tego - że nie pokazane i nie wytłumaczone jest w jaki sposób włożyć rurkę w rurkę o tej samej średnicy, przecież to niemożliwe. Musi być jakiś sposób, ja w żaden sposób nie mogę tego zrobić.Proszę o pomoc i odpowiedź, bo już straciłam nerwy i wpadłam w depresję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uprzejmie proszę o pomoc jak włożyć rurkę w rurkę o tej samej średnicy.bo próbowałam to przez kilka godzin i nie umiem Proszę o w miarę szybką odpowiedź.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń