5 stycznia 2014

Kurs dla początkujących: Słupek krótki / półsłupek nawijany



Słupek krótki to także półsłupek nawijany. Jeśli spotkacie się z tymi dwoma nazwami wiedzcie, że chodzi o ten sam ścieg.
Więc zróbmy słupek krótki !!

Przygotujmy 15 oczek łańcuszka ( podaję tylko przykładowo )

Następnie robimy narzut ( nawijamy włóczkę na szydełko )
Wbijamy szydełko w 3 oczko od szydełka.

Robimy znowu narzut.

Przeciągamy włóczkę przez wszystkie oczka znajdujące się na szydełku.

Tak wygląda nasz słupek krótki . 


Robimy następne półsłupki nawijane, wbijając szydełko w kolejne oczka, aż do końca rzędu.


Tak wygląda nasz ukończony rządek.


ŁAŃCUSZEK ZWROTNY


Jeśli czytaliście wcześniejsze posty powinniście wiedzieć :*

A więc liczba do słupka krótkiego wynosi 2 oczka :)
Robimy dwa oczka łańcuszka. 

Narzut i przez pętelkę na szydełku .

To jedno oczko. 


A tutaj mamy 2 oczka. 


Buziaki ;*


9 komentarzy:

  1. OO blog szydełkowej Ani:) jak fajnie to tak jak ja :) tylko ostatni mi się wypełnienie do pluszaków skończyło i szydełkować pluszaków nie mogę :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Niedawno zaczęłam się troszkę uczyć szydełkować, ale nie idzie mi to jakoś wybitnie. Chyba brakuje mi cierpliwości i zacięcia :) postaram się zapamiętać ten kurs i mam nadzieję w niedługiej przyszłość z niego skorzystać.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak się uczyłam szydełkować to z 2 m. łańcuszka zrobiłam coś co miało 5 cm i przypominało pelerynkę dla maleńkiej lalki :) Pozdrawiam z handmadowo

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie od czegoś trzeba zacząć i tego typu poradniki są super dla osób rozpoczynających swoją przygodę z włoczkami. Ja od siebie mogę polecić do korzystania z włóczki https://alewloczka.pl/pl/c/Drops-Safran/45 która moim zdaniem jest zdecydowanie najlepsza do dziergania.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeróżne rzeczy można robić na szydełku.

    OdpowiedzUsuń